Ermenistan basınının haberine göre Akşam Gazetesi yazarı Nagehan Alçı, Ermenistan’a ve oradan da Ermenistan’ın halen işgal altında tuttuğu Azerbaycan toprağı Dağlık Karabağ bölgesine bir gezi düzenlemiş ve buradan yayın yapan bir televizyon kanalına ilginç bir açıklama yapmıştır. Ermenistan basınından aktarıldığı şekliyle Nagehan Alçı, “Biz Türkiye’de yanlış yapmışız. Şimdi anlıyorum ki, Dağlık Karabağ yüzde yüz Ermeni toprağıdır ve siz bu toprakları vermemek için yeteri kadar kararlısınız” sözlerini sarf etmiştir. Kendisine sorulan “1915 yılında soykırım yapılmış mıdır?” sorusunu da Alçı, tarihçi olmadığını bu sebeple soykırım yapılıp yapılmadığını söyleyemeyeceği şeklinde cevaplarken 1915 yılında üzücü hadiseler yaşandığını da sözlerine eklemiştir. Açıklama, Ermenistan, Azerbaycan ve Rusya basınında geniş yer tutmuş; Azerbaycan Dışişleri Bakanlığı konuyu araştırdığını ifade etmiştir.

 

Gazetecilik bilgisine, görgüsüne ve tarafsızlığına inanılan ve kendisine güvenilen İsmail Küçükkaya’nın Genel Yayın Yönetmenliğini yaptığı Akşam Gazetesi’nde sorumlu bir gazetecilik gerçekleştirerek Nagehan Alçı’nın yaptığı bu açıklamaya yer vermeyeceği umulmaktadır. Hiçbir belgeye dayanmayan, bu denli yakın bir tarih hakkında dahi araştırma yapma gereği duyulmadan yapılan açıklama büyük bir talihsizliktir. Dağlık Karabağ’ın Azerbaycan’a ait olduğuna hiç şüphe bırakmayan belgelerin gözden geçirilmemiş oluşu,  konuya ilişkin BM kararlarının dahi bilinmiyor oluşu bir gazeteciye yakışmamıştır. 

 

Tarihçi olmadığını ifade eden Alçı’nın bir tarihçi gibi davranarak, bin yıldır Türk toprağı olan Dağlık Karabağ’ı bir gezi ile Ermeni toprağı ilan edivermesi, Azerbaycan’da tepkiyle karşılanmıştır. Umulur ki, bir tercüme hatası olsun. Ne var ki, Ermenistan basınında geniş ilgi gören açıklama, Azerbaycan ve Rusya basınında da yer almıştır. Eğer bir tercüme hatasıysa bu konuda ilgili yerlere mutlaka bir açıklama gönderilmesi gerekmektedir. Ancak eğer bu açıklama, Nagehan Alçı tarafından bilinçli bir şekilde yapılmışsa ortada ciddi bir sorun var demektir. Bu sorunu çözmek ise, birinci derecede Akşam Gazetesi yönetimine düşmektedir.

NOT: Nagehan Alçı 18 Kasım 2009 tarihinde Akşam Gazetesi'ndeki köşe yazısında kendisinin böyle bir açıklama yapmadığını, Ermeni basınının söylediklerini çarpıttığını açıklamıştır.

 

İlgi yazının linki:

http://www.aksam.com.tr/2009/11/18/yazar/15198/nagehan_alci/hangi_gazeteci_uluslararasi_kriz_yaratti_.html

 

Açıklamalar için bkz.

Ermenistan Basını: http://newsarmenia.ru/karabah/20091116/42162789.html

Azerbaycan Basını: http://www.anspress.com/index.php?a=2&lng=az&nid=11997

Rus Basını: http://www.gazetasng.ru/news/show/3758.html